Hoog bezoek, St. Patrick's Day en tijdnood - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Diana Kat - WaarBenJij.nu Hoog bezoek, St. Patrick's Day en tijdnood - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Diana Kat - WaarBenJij.nu

Hoog bezoek, St. Patrick's Day en tijdnood

Blijf op de hoogte en volg Diana

17 Maart 2015 | Ierland, Tralee

Tijd voor een nieuwe update! Er zijn ondertussen al weer heel wat weken voorbij en ondanks dat ik ontzettend druk met school bezig ben geweest, heb ik ook veel leuke dingen gedaan.

In februari had ik een weekje vakantie en toen kwam Evert langs voor 10 dagen. Ik was ontzettend blij om hem weer even te zien en we hebben dan ook veel leuke dingen gedaan. We zijn onder andere naar Killarney geweest, het grootste National Park van Ierland. Er was ons aangeraden om een taxi te nemen vanaf het station naar het National Park, maar Evert en Diana waren natuurlijk weer eigenwijs en zijn gaan lopen. Dit hadden we beter niet kunnen doen, want na elkaar meerdere keren de schuld te hebben gegeven omdat we (dachten) verkeerd te lopen, kwamen we na ongeveer 3 kwartier lopen aan bij de ingang van het park. We hoopten ergens fietsen te kunnen huren, maar helaas, daarvoor moesten we weer 3 kwartier terug lopen naar het centrum van Killarney. We hebben onze tocht dus maar te voet voortgezet. Ondanks de opstartproblemen hebben we een heel mooi stukje van het National Park gezien, maar de nadruk op stukje. Het is zo groot, dat het onmogelijk is om het hele park in 1 dag te zien.

Het laatste weekend van mijn vakantie kwamen ook mijn moeder en een vriendin, Trudy, langs. Dit was ook het weekend waarin ik jarig was, dus mijn verjaardag hebben we gevierd in Killarney. Aangezien Evert en ik maar zo’n klein stukje van dit enorme park hadden gezien, zijn we weer heen gegaan, maar nu naar de andere kant en ook dit deel was erg mooi.
Daarna was het helaas weer tijd om afscheid te nemen. Het afscheid was weer even zwaar, maar ik merk wel dat ik het steeds leuker begin te vinden hier. Ik heb aardig m’n draai gevonden en ik heb nu al het idee dat mijn weken op beginnen te raken. Ik wil nog zoveel doen en zien hier, maar zoveel tijd heb ik helemaal niet meer!

Vandaag, 17 maart is het St. Patrick’s Day. Leuk feitje, dankzij m’n vak Irish Studies weet ik nu ook wie Saint Patrick was en wat hij gedaan heeft, maar daar zal ik jullie maar niet mee vervelen. Na het scoren van zoveel mogelijk groene accessoires was het dan zover. De dag voor St. Patrick’s Day is dé dag om uit te gaan, eigenlijk net als Konings/Koninginnenacht in Nederland. Dus wij zijn natuurlijk ook braaf uitgeweest! Gek idee om op maandag uit te gaan, maar ondanks dat was het erg gezellig. Wat me wel een beetje verbaasde was dat niemand in het groen was, ik gelukkig ook niet. Vandaag was het wel tijd om me verkleden en met een grote groep gingen we naar de parade in het centrum. Ik heb een keer eerder een parade gezien van St. Patrick’s Day en dat was in Lanzarote vorig jaar. Ik had daarom ook verwacht dat het net zoiets zou zijn, maar niets was minder waar. Deze parade was langer, maar veel minder uitbundig als in Lanzarote jammer genoeg, maar het was evengoed leuk om te zien en mee te maken. Ik denk dat het al heel anders is als je een parade mee maakt in Dublin of een andere grote stad, Tralee is namelijk niet zo groot. Wat me misschien nog wel het meest verbaasde was dat na de parade de straat weer leeg stroomde en het hele feest was afgelopen, op wat kinderen na die elkaar besmeurde met groene spray en een of andere witte mousse. Om te voorkomen dat we zelf ook onder groene smurrie kwamen te zitten, zijn we naar het dakterras gegaan van iemand. Nouja, niet zijn dakterras maar een dakterras van zijn appartementencomplex. Was dus een geslaagde dag! Ik moet morgen weer gewoon naar school en ik ben eerlijk gezegd ook gesloopt van vannacht, dus dat is de reden dat ik nu deze blog zit te schrijven in plaats van party hardy groen bier aan het scoren ben.

Over school gesproken.. Ik heb het allemaal een beetje onderschat geloof ik. Ik hoefde de eerste weken niks te doen aan huiswerk of toetsen, dus ik had het gevoel dat het allemaal wel mee zou vallen. Tot de vakantie over was.. toen kregen we ineens alle data voor de toetsen en deadlines voor essays tegelijk. Omdat ik het allemaal niet zo serieus nam ben ik natuurlijk weer veel te laat begonnen, waardoor ik de afgelopen twee weken als een gek aan school heb gezeten. Het is niet zozeer moeilijk, maar wel erg veel. Ik weet niet hoe ik heb in me hoofd heb gehaald om te denken dat 3000 woorden voor een essay over Halloween weinig is, maar ik kan je vertellen dat je aardig wat moet improviseren om die 3000 woorden te halen. Ik heb nu 1 toetsresultaat terug en daarvoor had ik 80%, wat ongeveer een 9 is in Nederland, erg blij mee dus! Donderdag heb ik met mijn Health & Wellness tourism klas een tripje naar de westkust van Ierland om spa’s te bezoeken, weet niet wat ik ervan moet verwachten maar het lijkt me in ieder geval erg leuk. Deze school doet echt om de haverklap tripjes zelfs naar de andere kant van het land voor bijna geen geld, zouden ze in Nederland nog wat van kunnen leren!

Ondertussen begin ik alweer af te tellen tot ik weer naar huis moet. Moet ja, in het begin kon ik niet wachten tot het tijd was om naar huis te gaan, nu vind ik het jammer dat ik nog maar zo weinig tijd heb. Een tijd met veel leuke dingen in het vooruitzicht, maar zoals ik eerder al zei, ik heb nog zoveel dingen die ik wil doen hier! Aankomende vrijdag komt Suheda hier een weekendje heen, super leuk! Die week erna ga ik op vrijdag naar Londen met twee meiden van hier en dan vlieg ik maandag rechtstreeks naar Amsterdam voor 13 dagen. Als ik terug kom komt Hester me opzoeken en daarna heb ik nog maar 5 weken over!

Oh trouwens, het is zo ver. Ik begin te denken in het Engels. Het heeft zowaar twee maanden geduurd, maar ondertussen begin ik soms Engelse woorden door me Nederlandse zinnen heen te gooien, simpelweg omdat ik dan het Nederlandse woord dan even niet meer weet of het gaat gewoon geheel automatisch. Ik heb zelfs een paar keer een Engels woord moeten vertalen naar het Nederlands, omdat ik gewoon niet kon komen op het Nederlandse woord!

Nou, dit was weer genoeg leesvoer voor jullie.

Liefs,

Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 6041

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 08 Juli 2015

Evert en Diana backpacken in Vietnam

13 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Studeren in Ierland

Landen bezocht: