Van Belfast tot Beemsterkaas - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Diana Kat - WaarBenJij.nu Van Belfast tot Beemsterkaas - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Diana Kat - WaarBenJij.nu

Van Belfast tot Beemsterkaas

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 Februari 2015 | Ierland, Tralee

Het is ondertussen alweer een aantal weken geleden dat ik iets heb geschreven en ik heb alweer veel meegemaakt, dus de hoogste tijd om weer wat van me te laten horen! Wees voorbereid, ik heb me een beetje laten gaan, dus het is erggg lang geworden.

In mijn vorige verslag schreef ik dat ik een excursie zou maken naar Dingle, een schiereiland hier in de buurt. Dat heb ik niet gedaan. GRAPJE. Dat heb ik natuurlijk wel gedaan en het was echt ontzettend mooi. Niet zozeer Dinge Town zelf, maar de Slea Head Drive is echt prachtig. Het beeld dat je (ik in ieder geval) hebt van het Ierse landschap, is precies wat je daar te zien krijgt. Groene heuvels met rotsachtige kliffen en een verbazingwekkend blauwe zee. Ik wil dit ontzettend graag laten zien aan iedereen die me hier komt opzoeken, maar dat is helaas erg lastig, want je er kan er niet komen met het openbaar vervoer. Stiekem ook wel leuk, dan kan ik lekker opscheppen over hoe mooi het daar wel niet is. :)

De twee weken daarna waren niet erg bijzonder, maar in die tijd heb ik wel veel mensen leren kennen hier. Vooral de Erasmus studenten die ook in januari zijn aangekomen, die Ieren heb 0 interesse in ons. Opzich niet erg, maar ik heb een lerares die bij voorbaat al heeft laten weten een hekel te hebben aan Erasmus studenten, en bedankt hé! Krengetje is dat hoor. Voel me erg geliefd in haar les, not.

Over de Ieren gesproken… Ik blijf me verbazen over de schaars geklede, dik opgemaakte, nepgebruinde meisjes hier als ze uitgaan. Alsof ze net uit Jersey Shore zijn komen wandelen. Het ziet er echt niet uit! 9 van de 10 kunnen amper lopen op de veel te hoge hakken die ze aan hebben, of dat nu komt door de hoeveelheid drank of dat ze er gewoon echt niet op kunnen lopen weet ik niet. Ik hoop voor ze dat het door de drank komt.

Oke, terug naar de afgelopen weken. Gelukkig zijn de meeste Erasmus studenten hier erg aardig en ben al een aantal keer met ze uit geweest. Het uitgaan is wel anders dan thuis, of misschien komt dat gewoon omdat ik mijn vrienden en vriendinnetjes mis. Ik heb ook geprobeerd het kickboksen hier weer op te pakken, maar dat viel helaas tegen. Het was meer bootcampen waar geen kickboksen aan te pas kwam, met als gevolg dat ik me amper kon bewegen de volgende dag. Het kickboksen duurde welgeteld 10 minuten waarin ik 4 combinaties kon doen, beetje jammer want ik had net zo’n zin om weer even lekker los te gaan op zo’n zak. Morgen ga ik aerobics proberen, misschien dat dat een groter succes wordt.

En het eten.. Het eten is prima maar wat mis ik mijn lekkere Beemsterkaas. Ze hebben hier wel zogenaamd Gouda kaas, maar de Gouwenaars zouden flink pissig worden als ze deze kaas zouden proeven. Het smaakt letterlijk naar niks. En ik mis Calvé pindakaas en grillworst en hagelslag, huil huil. Het is elke keer een strijd wat ik nou op mijn broodjes moet kwakken.

Maaar er zijn ook leuke dingen hier. Het afgelopen weekend heb ik een trip gemaakt naar Noord-Ierland. Ik kwam er enkele weken geleden pas achter dat dit bij Engeland hoort en niet gewoon een deel van Ierland is, shame on me. Ondanks dat het een dikke tien uur rijden was, was de reis het zeker waard. Onderweg hebben we meerdere stops gemaakt, onder andere bij een ruïne van een oud kasteel waarvan ik de naam alweer ben vergeten een graf van een bekende schrijver, Game of Thrones film locaties, Giant’s Causeway(een heel mooi stukje natuur) een touwbrug (JA, ik ben hier overheen geweest en ik ben hier zo trots op) en nog veel meer. De hoogtepunten van deze reis waren toch wel Derry, Belfast en het Titanic Museum in Belfast. In Derry hebben we een Bloody Sunday walking tour gehad. De man die deze tour gaf vertelde met zoveel passie over zijn stad en wist zoveel te vertellen over deze nare gebeurtenis dat het een erg boeiende tour bleef. Zijn beste vriend en tevens baas was enkele uren daarvoor overleden en alsnog heeft hij ons zo’n uitgebreide en boeiende tour gegeven, respect hoor voor deze man. Na een avondje uit te zijn geweest in Derry en kort nachtje in het hostel, vervolgde we onze reis naar Belfast. Ook hier hebben wij veel informatie van de politieke situatie te horen gekregen en dit was erg interessant. Er staat nog steeds een muur in Belfast die de Protestanten en de Katholieken van elkaar scheidt, zodat de vrede enigszins bewaard blijft. Best indrukwekkend om te zien. Na een mislukt avondje uit en wederom een kost nachtje in het hostel gingen we naar het Titanic Museum. Hier verheugde ik mij misschien stiekem nog wel het meest op en het was ook een erg leuk museum waar je veel meer kan doen dan alleen rondlopen en naar foto’s kan kijken. Ik ga lekker niet zeggen wat.

Ik zie dat het alweer een erg lang verhaal begint te worden en ik hoop dat jullie niet ergens halverwege zijn afgehaakt. Als je er nu over zat te denken om af te haken, wacht nog heel even! Ik ben bijna klaar.

Als ik er zo over nadenk heb ik hier eigenlijk best naar mijn zin. Of dat nu komt omdat Evert over 2 dagen komt en mijn moeder over anderhalve week laten we maar even in het midden.

Voor nu laat ik het hier maar even bij, want ik kan nog wel 4 pagina’s volschrijven, maar daar zitten jullie waarschijnlijk niet op te wachten.

Veel liefs,

Diana

  • 11 Februari 2015 - 07:48

    G:

    Lekker doorschrijven, leest leuk!

  • 11 Februari 2015 - 19:21

    Mam:

    van mij had je nog ff door kunnen gaan! leuke foto's ook. ben benieuwd naar alle andere foto's!!
    tot volgende week xxx

  • 15 Februari 2015 - 16:31

    Pa:

    Hoi Diana, ik heb het met plezier gelezen en mocht het na je studie eens moeilijk krijgen, kun je altijd nog schrijfster worden. Want het is erg amusant om te lezen. Chapeau!
    Groetjes en veel liefs xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 6054

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 08 Juli 2015

Evert en Diana backpacken in Vietnam

13 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Studeren in Ierland

Landen bezocht: